¡Basta de represión al movimiento estudiantil! ¡Solidaridad con las 7 de Somosaguas!
Trump declara la guerra arancelaria contra China, pero no resolverá el declive norteamericano
La coalición militarista amordaza Europa y declara la guerra a la clase obrera
5 de Abril. ¡A las calles por la vivienda pública y universal!
Trump culpa a Zelenski para ocultar la catastrófica derrota de EEUU en Ucrania
Cómo combatimos el racismo y la islamofobia los comunistas revolucionarios
Genocidio sionista en Gaza. Trump copia a Hitler y propone la limpieza étnica total
La Transición Sangrienta. Unas jornadas que no olvidaremos nunca
La crisis global del capitalismo y las tareas de los comunistas revolucionarios
Lucha con los comunistas revolucionarios ¡Organízate en Izquierda Revolucionaria!
210406 13
210406 13
210406 13
210406 13


Des del Sindicat d’Estudiants del País Valencià denunciem una vegada més la llei de “llibertat educativa” del PP i VOX i la consulta de la llengua base que tindrà lloc del 25 de febrer al 4 de març a tot el País Valencià perquè les famílies, en un suposada elecció lliure, siguen les que decideixen la llengua vehicular en la que estudiaran els seus fills i filles.

PP i Vox  declaren la guerra al valencià , els drets democràtics i l’escola pública

Esta consulta no és més que una maniobra antidemocràtica i absolutament segregadora amb la qual aprofitar la situació de minoria i opressió lingüística en la que es troba l’ús i el coneixement del valencià per a reduir-lo i marginalitzar-lo més.

El castellà i el valencià no estan en igualtat de condicions al País Valencià. Així, el castellà com a llengua majoritària per a tothom s’imposarà en les votacions davant del valencià. I el govern del PP aprofitarà estos resultats per a reduir una vegada més els recursos dedicats a l’ensenyament en valencià. A les zones castellanoparlants les famílies i els estudiants tindran contacte testimonial amb el valencià amb una assignatura, i a les zones valencianoparlants es patirà un retrocés sever perquè les famílies castellanoparlants imposaran la seua majoria amb facilitat i s’aprofundirà la divisió entre la població i els estudiants d’una i altra llengua.

El PP de la mà de VOX estan a la ofensiva en la destrucció, marginalització i opressió de la llengua valenciana i alhora al conjunt de tot l’ensenyament públic. No és cap casualitat que siga l’escola pública l’únic àmbit on l’ensenyament del valencià s’aplica i que a la concertada siga minoritari, on la majoria està controlada per l’Església. Volen engrandir els beneficis de la patronal concertada i també el control ideològic de l’Església i l’extrema dreta.

Aquesta és la raó del retrocés que estem patint als centres educatius públics des que el PP i VOX governen. Les ràtios entre alumnes i professors han empitjorat i són insuportables, les substitucions de professors tarden molt si és que arriben a ocórrer, deixant milers d’estudiants sense docent durant trimestres sencers. La majoria dels edificis i instal·lacions estan fregant la ruïna i l’única mesura de la Conselleria és instal·lar més i més barracons,. L’exemple més sagnant són els centres educatius destruïts per la DANA, sense cap pla concret de reconstrucció i rehabilitació. A tot això s’afegeix la retallada criminal de 244 grups de les EOI.

Estem patint un atac frontal en un dels drets democràtics que més ha costat avançar per a la classe treballadora i la població valenciana. Davant esta ofensiva de l’espanyolisme, de destrucció de l’escola pública, l’única resposta a l’altura dels atacs és impulsar la mobilització de la comunitat educativa i convocar una nova vaga educativa de docents, estudiants i famílies.

Prenguem els carrers contra l’ofensiva de la dreta i la ultradreta

La lluita pel dret a l’ensenyament en valencià per a frenar el retrocés de la llengua és inseparable de la lluita per una educació pública que compte amb recursos suficients per acabar amb la massificació a les aules i amb la càrrega de treball insuportable dels docents, que fa impossible que els estudiants amb més dificultats aprenguen el valencià i la resta de les matèries.

Cal acabar amb la falta de places a l’ESO, al batxillerat, a la FP i a les EOI, construir i rehabilitar tants centres d’estudi com calga per a donar un gir definitiu a la situació d’emergència social de l’ensenyament públic al País Valencià. Només d’esta manera podrem tombar l’estratègia del PP i Vox per a segregar les famílies valencianoparlants i castellanoparlants.

L’any passat amb la vaga d’estudiants del 25 d’abril que convocàrem des del Sindicat d’Estudiants i la posterior vaga educativa del 23 de maig que organitzàrem de manera unitària els sindicats de l’ensenyament, les associacions de famílies, el SEPC i el Sindicat d’Estudiants, poguérem constatar que la joventut i la comunitat educativa tenim força i voluntat de sobra per a tombar la llei de llibertat educativa i també al Conseller Rovira. L’ambient i la força a les manifestacions sigueren descomunals i la vaga va ser tot un èxit.

El Sindicat d’Estudiants convoquem vaga estudiantil el 4 de març en defensa del valencià, contra la consulta de la llengua base, la “llei de Llibertat educativa” espanyolista i les polítiques reaccionàries del govern franquista de PP i VOX. I cridem a les companyes i companys del SEPC, que també estan convocant eixe dia, a organitzar manifestacions unitàries conjuntes.

També fem una crida a què les i els estudiants organitzem i impulsem juntament amb les nostres professores i professors, i les nostres famílies, concentracions i actes de protesta als centres d’estudis i a les localitats des del 25 de febrer fins al 4 de març

Ha arribat el moment perquè l’STEPV, CCOO, UGT, CGT, les famílies i els estudiants convoquem una nova vaga general educativa per a frenar tots els atacs al valencià i defensem l’educació pública del govern de Mazón i el Conseller Rovira.

Defensem la llengua i l’ensenyament en valencià! No a la consulta de la llengua base! Contra la destrucció l’ensenyament públic!!

Participem en totes les concentracions convocades en defensa del valencià

-Dissabte 22 de  Febrer per la Plataforma en defensa de l’ensenyament públic

València – 18h – Plaça de la Mare de Déu

Alacant – 19:30h – Plaça Sèneca

Castelló – 11:30h – Plaça Major

-Concentració del 25 de Febrer a la Marina Alta contra la consulta de la llengua base

Dénia – Plaça de la Constitució Dimarts 25 de febrer, 18:30h 

Fem de la setmana de l'1 al 8 de març una gran setmana de lluita contra les polítiques reaccionàries del PP i Vox!

L'1 de març tothom a la manifestació convocada pels comitès veïnals de reconstrucció i altres moviments socials per a cridar ben fort Mazón dimissió i a la presó.

El 4 de març vaga i manifestacions pel valencià.

El 7 de març vaga feminista estudiantil i el 8M de nou a omplir els carrers.

Si necessites ajuda o orientació per a organitzar  concentració al teu centre d’estudis o localitat, contacta’ns per telèfon o Whatsapp al número 685098482.


banner

banneringles

banner

banner

banneringles

banneringles

bannersindicalistas

bannersindicalistas